Slut på semestern!

Så har man börjat jobba igen. Känns som att tiden bara flyger iväg. Hinner ingenting, man bara jobbar, äter och sover. Jag skulle vilja hinna med mer eller orka mer rättare sagt. Men man kanske får vara lite trött första veckan man jobbar efter semestern.

Grattis älskling!

Grattis Martin som fyller 23 år idag! Denna dagen har gått åt till att hemlighethålla för Martin att Hans pappa Max, Anna-Lena och Frida skulle komma och grattulera. Jag och Stephanie hade planerat allt in i minsta detalj.

Såhär lurade vi martin:
Jag vaknade upp på morgonen och gjorde frukost på sängen till Martin. Sedan beklagade jag mig över att jag var tvungen att åka till jobbet och kolla lite erbjudande osv, eftersom att jag skall börja jobba imorgon igen. I själva verket åkte jag och hämtade Steffi (som jag hade mutat med 200 spänn om hon hjälpte mig hela dagen med allt) vi åkte till ica och handlade maten. Sen fort hem till mamma och pappa och fixa allt. steffi hade förberätt och bakat kladdkaka och chockladbollar. När vi var färdiga med allt så började klurade vi på hur vi skulle smuggla in allt i lägenheten. Detta löste sig bra för Martin satt helt inne i datorn. Men för att försäkra sig om att han inte anade något lurt fick jag göra en skenmanöver och hångla upp honom=) haha! under tiden sprang steffi in och gömde maten. Efter en stund lurade vi iväg martin att hämta en dator hemma hos mor och far, när han åkt fixade vi födan.
Jag hade ringt pappa och bad honom hålla kvar Martin lite längre. Det funkade en kvart sen ringde pappa och sa kod röd kod röd! Han är på väg hem nu. paniken steg för max och co. hade ju inte dykt upp än. så jag fick ringa Martin och tvinga honom att köpa cigg till mig. Något han gjorde eftersom att han inte ville ha en sur tjej. Max och co. han komma och 5 min senare kom Martin! Surprise!

Sen fick jag med en surprise för det ringde på dörren och Martins kusiner från Sthlm Malin och Andreas och hälsade på. Med sig hade dom Andreas tjej Helena. En rolig överraskning. Tur att vi hade gjort mycket mat.

Mamma pappa och danne kom förbi lite senare och åt upp resterna. En mycket spännande dag!

Fredag 24/7- Lördag 25/7

Var på bio och kollade på Baksmällan. den var sjukt kul, kolla på den!  Sen åkte vi till kungälv och träffade Malin, Christian, Jessica Kibbe och Louise. Dom hade vart på Lena och Oprup. pimplade vin och drack drinkar och en del Amarula =S
Kvällen slutade med att vi satt uppe och kollade på en Queen konsert på dvd. Jag somnade på soffan vid 4 tiden och dom andra väckte mig kl halv 6 och sa att vi skulle gå och lägga oss. Pizza till frukost. Vi var inte så pigga vill jag lova!

På Lördagkväll kom Jessica, Kibbe, Malin och Christian hem till oss och kollade på film, City of men och frdedag den 13:e. Läskigt! käkade ost och kex och massa godis. Gott!

Sysslebäck

Hela familjen Lindeberg och Martin har varit i Sysslebäck i värmland och campat. Det har varit lungt och skönt. Vi har grillat och haft det mysigt. Gjorde bla. ett hemmagjort kubb av ölburkar=)  Pappa fick en chock när han skulle hämta en öl ur vår gömma vid älven där låg nämligen en huggorm och vaktade. Usch! Har även fiskat en del. Vi fick dock ingen fisk inte ens ett påslag, men men det finns ju gott om fisk på Ica!

Jag och Martin tvättar potatisen.

Jag har hört att vadarbyxor är den hetaste trenden nu.

Martin och pappa(är du nöjd nu när du får vara med på bloggen pappa?) ska fiska och steffi lagar pannkakor.

Töntfamiljen! HAHA!

Natti Hittade en fjäril

Kolla in ormen!

Hemmagjort kubb med ölburkar!

Mulet och tråkigt!

Nu sitter jag i soffan och väntar på att Martin ska bli färdig med maten. Det verkar inte gå så bra för han skrek nyligen "fan vad jag hatar den där jävla stekpannan". Det är iaf tänkt att det skall serveras någon form av kebabgryta med couscous. Idag har det vart lite halvdåligt väder så min plan i morse att ligga vid poolen och sola sket sig. Istället blev det shopping. köpte lite presenter till Natti och Steffi för att dom har passat vår lilla dvärghamster Roffe. Vi köpte en present till Mariana med som tack för att vi fick låna huset under vistelsen i Sthlm. Jag skriver inte vad med risk för att hon kankse snokar på bloggen:). Köpte även två böcker...När jag hör din röst och Ljudet av ditt hjärta, fortsättningarna på Om jag kunde drömma. Så resten av dagen har jag spenderat i soffan läsandes. Det är konstigt hur en del böcker fängslar en, jag kan liksom inte sluta läsa. Snart skall vi börja packa ut i bilen för nästa semestertripp som går till sysslebäck tidigt imorgan. Där skall vi tälta och fiska med min familj. Skall vara borta några dagar sedan skall vi tillbaka hem till Nol.

Till er!

Tack Malin och Christian för denna veckan. Jag har haft en rolig vistelse här i Stockholm, mycket tack vare er. Puss på er snyggingar!

Hej Hanna=)

Hej Hanna!

Party!

Nu sitter jag och malin med varsin dator i knät och grabbarna spelar tv-spel. Det är lite roligt att höra killarnas kommentarer... "Det är skönt att bara skjuta lite" "Skjut då" "Det är vi som rensar" "Fan mitt reserv vapen var en pistol" "Jag var tvungen att komma bort från granaten men den tog mig i röven ändå". Haha!

Vi är inte så pigga idag för det blev en tuff kväll igår. Det började med att Malin,Martin,Christian och jag  skulle grilla sedan kom Rickard och Martins kompis Martin hit från Uppsala och hälsade på.  Det snålades inte på drinkarna(därav huvudvärken). Vi grillade marshmallows och tjötade till sent på natten. Kvällen slutade med nattdopp eller jag kanske ska säga morgondopp. Lyckad kväll!

Fyra glada Killar badar                                                        Söta Malin

Stockholm

Nu har vi varit i stockholm i 6 dagar vi har hunnit med att gå på AIK-IFK en match jag inte njöt så mycket av att se eftersom vi satt hyfsat nära AIK klacken. På raden bakom oss satt det riktig läskiga AIK fans. Man vågade knappt klappa händerna när IFK gjorde något bra. Jag tycker att det blir så otrevlig hotfull stämning på fotbollsmatcher. Det känns fel när man istället för att heja fram sitt lag lägger all kraft i att försöka dissa det andra laget så mycket som möjligt. Jag skulle som det ser ut nu aldrig ta med mig mina barn på en fotbollsmatch. Jag fick i alla fall lära mig lite saker avAIK  klacken... för det första "Alla rensar fisk i Göteborg" och "Tobbes farsa har inge pengar" mycket lärorik dag. AIK vann iaf med 1-0. Grattis till min kära Martin som är ett troget fans.

Efter matchen stack vi till klassikern Koh panghan, som har den godaste thaimaten jag någonsin ätit. en riktigt trevlig kväll.

Resten av vistelsen har än så länge bestått av lathet, massa drinkar, poolbad, shopping och en utflykt till havet.

Grattis Zandra!

Grattis på födelsedagen Zandra! Hoppas din dag blir toppen!

Ännu ett tack till dig min sköna!

Tack för att du har ansträngt dig och gett mig en av de finaste födelsedags presenterna jag någonsin fått!

Malin andren högrell

Bästaste Malin!

Tack Malin för att du har hjälpt mig med bloggen!
 Du är bäst och jag älskar att ha dig med till Stockholm!

Karpathos

Jag Nathalie, Stephanie och Martin har besökt en av Greklands öar, Karpathos. Vi har gjort en massa kul grejer hyrde moppe och fyrhjuling och på dessa har vi nästan åkt runt hela ön. Vi har upplevt stränder med så klart vatten att det ser ut som att man badar i en pool. Med fyrhjulingen kunde vi ta oss ner till långa stränder där vi var helt ensamma. Vi körde så högt upp bland molnen på små grusvägar att vi inte såg mer än några meter framför oss och så var det stup på båda sidorna. fatta att man inte var så kaxig då! Ännu värre för mina systrar som var tvungen att sitta bakom mig och Martin utan någon kontroll.
På födelsedagen fick jag en drink i STOOOR skala av personalen på restaurangen. När den var slut kan ni gissa hur resten av kvällen blev=) hehe!
Finns så mycket att skirva men jag har inte tid med det nu. Fler bilder finns på min facebook.

Paradis...

Supersöta Nathalie och Stephanie med favoritdrinken pina colada.

Underbara systrar tack för att ni förgyllde resan med
                           glädje och skratt!

Nu är han fast!

Nu är han fast i 4,5 år till! Martin har kommit in på jurist programmet i GÖTEBORG. Fick precis reda på det och det är en sån lättnad! Nu skall vi ta en drink och lägga oss vid poolen med Malin och Christian.

Välkommen till min nya blogg!